جغد سیاه
معرفی خواندنی‌ترین کتاب‌ها
دسته بندی: روانشناسی

سایکو سایبرنتیک جدید

ماکسول مالتز
6 دقیقه
سایکو سایبرنتیک جدید
14
0
دستیابی به اهداف
درباره‌ی کتاب «سایکو سایبرنتیک جدید»

معرفی کتاب

شما قدرت ذهن را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا ذهن می‌تواند بر هرکاری غلبه کند؟ چگونه می‌توانیم به این پرسش‌ها پاسخ دهیم در حالیکه خودمان را نمی‌شناسیم؟! کتاب «سایکو سایبرنتیک جدید» یک کتاب پیشرو در خودیاری است که توسط ماکسول مالتز در سال 1960 نوشته شده است. او با استفاده از سیستمی از ایده‌ها به تصور افراد از خودشان کمک می‌کند تا بتوانند زندگی بهتری نسبت به گذشته داشته باشند.


معرفی کتاب سایکو سایبرنتیک جدید

کتاب «سایکو سایبرنتیک جدید» درباره‌ی چیست؟

سایکو سایبرنتیک ارتباط ذهن و بدن را در رسیدن به هدف یا مسائل دیگر زندگی به تصویر می‌کشد وکیفیت و وضعیت رفتاری انسان را نشان می‌دهد. زیرا نویسنده معتقد است برخی از افراد یک جهنم خودخواسته از بیماری و مرگ و دیگر احتمالات منفی برای خود و دیگران ساخته‌اند و مقدار زیادی از انرژی خود را تلف می‌کنند. در این مواقع انسان‌ها از کیفیت پایین زندگی در عذاب هستند. ایده‌های خودیاری مالتز در کتاب بیان می‌کند چگونه می‌توان آسیب‌ها را به حداقل رسانید تا زندگی افراد دگرگون شود.

نویسنده در کتاب «سایکو سایبرنتیک جدید» چه می‌گوید؟

مالتز در کتاب به مسائل واقعی از زندگی افراد پرداخته است. محور نویسنده توجه  مثبت به اهداف است طوریکه مغز انسان به کنترل درآید. یعنی هر انسانی با کنترل تفکراتش بتواند مشکلات ذهنی‌اش را حل و فصل کند. برای مثال هر شخصی می‌تواند با تصاویر ذهنی مثبت، مکانیسم موفقیت را فعال کند یا مثلا با تجسم اتفاقات منفی مکانیسم شکست را فعال کند. ماکسول همه این موارد را به دلیل خاصیت ذهن انسان می‌داند که قادر است فکر را به عمل تبدیل کند.

ویژگی کتاب «سایکو سایبرنتیک جدید»

پس از چاپ و انتشار کتاب، بسیاری از آموزگاران شناخته شده در حوزه انگیزشی و خودیاری مانند: زیگ زیگلار، تونی رابینز، برایان تریسی و غیره تکنیک‌هایشان را بر اساس نظریه‌ی ماکسول در این کتاب توسعه داده‌ و اصول خود را بر پایه‌ی ایده‌های کتاب بهبود بخشیدند.

محور موفقیت بر اساس کتاب سایکو سایبرنتیک جدید

محور موفقیت بر اساس کتاب «سایکو سایبرنتیک جدید»

ماکسول مالتز در کتاب «سایکو سایبرنتیک جدید» هفت عنصر برای شخصیت در نظر گرفته است که از طریق آنها موفقیت را می‌توان جذب کرد.
عنصر اول به توانایی انتخاب راه یا هدف بهتر اختصاص دارد. اینکه هر روز با مشخص کردن اهداف خود به سمت موفقیت حرکت کنیم.
عنصر دوم درک ترس، اضطراب و دیگر عواملی که سبب می‌شوند ما اشتباه کنیم و سپس شکست بخوریم. این موضوعات باعث می‌شوند که ما ترس یا اضطراب را تشخیص داده و بتوانیم تغییری ایجاد کنیم.
سومین عنصر از نظر مالتز شجاعت است. برای رسیدن به اهداف خود باید شجاعت به خرج دهید. ریسک‌های حساب شده برای رسیدن به هدف‌هایتان نوعی شجاعت محسوب می‌شود.
در عنصر چهارم به گفته ماکسول مالتز، شما علاوه بر اهمیت به مشکلات و نیازهای خودتان، باید از دیگران هم مراقبت کنید این ویژگی بیشتر افراد برجسته در یک جامعه است.
عزت نفس پنجمین عنصر موفقیت است. اگر شما عزت نفس خوبی داشته باشید پس تصویر مثبتی از خود در ذهن دارید بنابراین می‌توانید خیلی از کارها را انجام دهید.
اعتماد به نفس عنصر ششم اصول یا محور موفقیت است. همان‌گونه که هستید خود را بپذیرید و خودتان را دوست بدارید این سبب می‌شود به موفقیت‌های گذشته بیاندیشید و شکست‌ها را تا حدودی فراموش کنید.
آخرین یا هفتمین عنصر به پذیرش شما از خودتان اختصاص دارد یعنی شناسایی نقطه ضعف‌ها و نقاط قوت خود.

فهرست کتاب «سایکو سایبرنتیک جدید»

مقدمه
فصل 1: تصویر ذهنی
فصل 2: مکانیزم موفقیت را در خود پیدا کنید
فصل 3: نخستین راهنمای مکانیزم موفقیت
فصل 4: بیدار شوید و دست از باورهای کاذب بشویید
فصل 5: استفاده از قدرت تفکر منطقی
فصل 6: در کمال آرامش مکانیزم موفقیت را به خدمت گیرید
فصل 7: می توانید به خوشبختی عادت کنید
فصل 8: اجزای شخصیت «موفقیت جو»
فصل 9: مکانیزم شکست، چگونه می‌توانید از آن به سود خویش استفاده کنید
فصل 10: جراحات احساس را التیام بخشیم
فصل 11: شخصیت حقیقی خود را بروز دهید
فصل 12: آرام بخش‌های ذهنی
فصل 13: بحران را به فرصت خلاق مبدل کنید
فصل 14: احساس برنده بودن
فصل 15: عمر طولانی و لذت بیشتر

ترجمه‌های این کتاب

سایکو سایبرنتیک جدید، فرهاد توحیدی، انتشارات آویدمند
سایکو سایبرنتیک جدید، فرهاد توحیدی، انتشارات سیمای دانش

آمار فروش کتاب در دنیا

«سایکو سایبرنتیک جدید» در سراسر دنیا بیش از 30 میلیون نسخه فروش داشته است.

نظر نویسنده کتاب سایکو سایبرنتیک جدید

اگر از این کتاب خوشتان آمد، این را هم پیشنهاد می‌کنیم

کتاب «روانشناسی تصویر ذهنی» نوشته دیگری از ماسکول مالتز است و به اهمیت خودپنداری می‌پردازد. 
 کتاب «جادوی جذب» نوشته استر هیکس و همسرش جری هیکس. این کتاب شما را با قانون جذب در
روابط، امور مالی، شرایط جسمانی و غیره آشنا می‌کند همچنین در راه پیشرفت زندگی‌تان مانند یک یاری‌دهنده 
عمل می‌کند.
و کتاب اثر مرکب اثر دارن هاردی

مروری بر آنچه خواندیم

کتاب «سایکو سایبرنتیک جدید» یک کتاب کلاسیک در زمینه‌ی خودیاری است که توسط ماکسول مالتز درسال1960 نوشته شد. نویسنده با استفاده از سیستمی از ایده‌ها به تصور افراد از خودشان کمک می‌کند تا بتوانند زندگی بهتری نسبت به گذشته داشته باشند.
«سایکو سایبرنتیک جدید» ارتباط ذهن و بدن را در رسیدن به هدف یا مسائل دیگر زندگی به تصویر می‌کشد وکیفیت و وضعیت رفتاری انسان را نشان می‌دهد.
«سایکو سایبرنتیک جدید» هدف‌گذاری در افکار و تصمیم‌ها را مؤثر می‌داند. بنابراین مالتز تکنیک‌هایی را برای ایجاد اهداف درونی در کتاب مشخص می‌کند. ماکسول تمرکز روی نگرش‌های درونی را امری ضروری برای دگرگونی می‌داند. 
ماکسول مالتز بر این عقیده است که افراد قبل از تعیین اهدافشان نگاه دقیق و مثبتی نسبت به خود داشته باشند تا در تکرار باورهای خود محدود نشوند.
کتاب «سایکو سایبرنتیک جدید» هفت عنصر برای شخصیت در نظر گرفته است که از طریق آنها موفقیت را می‌توان جذب کرد.

Separator

خلاصه کتاب

اگر به دور و بر خود نگاهی بیاندازید خواهید دید که افراد زیادی در دنیای امروزی دچار تنش و درگیری هستند. و در مقابل درصد افرادیکه زندگی آرام و بی‌دردسری دارند بسیار کم است. این همه ناملایمات به چه چیزی منجر می‌شود؟ آیا ناکامی‌ها و درگیری‌ها و اختلافات ناشی از آن توسط خود افراد به زندگی‌شان وارد می‌شود؟ برای پاسخ به این پرسش‌ها و به حداقل رساندن مشکلات باید به درک واقعی از خود رسید.
ماکسول مالتز در کتاب «سایکو سایبرنتیک» به عنوان جراح پلاستیک می‌گوید: بسیاری از بیماران پس از جراحی نیز ناراضی هستند و انتظاراتی دارند که اغلب برآورده نمی‌شود. بنابراین من به دنبال راهی برای کمک به آنها گشتم و به این نتیجه رسیدم که هر چقدر تصور مثبت باشد می‌توان به هدف مثبت رسید. بعضی از بیماران فکر می‌کردند با جراحی مشکل‌شان حل می‌شود آنها نمونه‌ای از مشکل xy هستند. او که به این موضوع علاقه‌مند شده بود به این نتیجه رسید که قدرت تأیید خود و تکنیک‌های تجسم ذهنی از ارتباط بین ذهن و بدن ناشی می‌شود. او هدف‌گذاری در افکار و تصمیم‌ها را مؤثر دانست. بنابراین مالتز تکنیک‌هایی را برای ایجاد اهداف درونی مشخص کرد. بهتر است بدانید که ماسکول تمرکز روی نگرش‌های درونی را امری ضروری دانست و شرح داد که موفقیت بیرونی یک فرد هیچ‌گاه بالاتر از موفقیت او که در درونش تجسم کرده است، نمی‌شود.
ماکسول مالتز بر این عقیده است که افراد قبل از تعیین اهدافشان نگاه دقیق و مثبتی نسبت به خود داشته باشند تا در تکرار باورهای خود محدود نشوند. او همچنین بیان می‌کند که هر فردی هدف یا اهداف خود را باید در ذهنش تصور کند زیرا خودپنداری اساس همه‌ی تغییرات در هر شخص محسوب می‌شود. بنابراین مالتز معتقد است، اگر شخصی تجسم و تصویرش از خودش، ناسالم باشد تمام تلاش و کوشش به شکست منجر خواهد شد.
Separator

درباره نویسنده

ماکسول مالتز ۱۰ مارس  ۱۸۸۹ در منهتن به دنیا آمد و در ۷ آوریل ۱۹۷۵ درگذشت. او جراح زیبایی آمریکایی و نویسنده کتاب‌های انگیزشی بود. مالتز چند کتاب‌ نوشت، اما موفق‌ترین و پرفروش‌ترین آنها کتاب «سایکوسایبرنتیک» بود. بسیاری از آموزگاران دوره‌های خودیاری از این کتاب و آموزه‌هایش استفاده کردند. ماکسول اصولی از ایده‌ها در جهت خودیاری افراد در کتاب شرح داد که ایده‌های پیشرو برای دیگر معلمان بود.
مالتز سال 1946 علاوه بر کتاب‌های داستان، نمایشنامه‌ای با نام «زخم نادیده» نوشت. کتاب «دکتر پیگمالیون: زندگینامۀ یک جراح پلاستیک» زندگینامه‌ اوست که در سال 1953 منتشر شد و بسیار مورد استقبال قرار گرفت. بهتر است بدانید: او بعد از انتشار کتاب «سایکوسایبرنتیک جدید» نام زندگینامه‌اش را به «دکتر سایکوسایبرنتیک» تغییر داد.  کتاب «سایکوسایبرنتیک جدید» برای نخستین بار سال 1960 منتشر شد اما این کتاب از سال 2008 در فهرست کتاب‌های کلاسیک خودیاری توصیه‌شده قرار گرفت.
Separator

سوالات متداول

همه ما در زندگی شخصی و اجتماعی دچار درگیری و بحران می‌شویم. گاهی این اختلافات بیشتر بر پایه‌ی تصورات ذهنی ما شکل می‌گیرد و تبدیل به بحرانی جدی می‌شود. «سایکو سایبرنتیک جدید» به تصورات واقعی و تصورات ساخته ذهن ما می‌پردازد و بیان می‌کند چه حدی از این مشکلات واقعی و تا چه حدی ساخته ذهن ما هستند و این مورد بر کیفیت زندگی تأثیر دارد.
علاقه‌مندان حوزه‌ی موفقیت و خودیاری و دوستداران کتاب‌های انگیزشی
Separator

کتاب‌های مشابه

Separator

نظر کاربران

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.