جغد سیاه
معرفی خواندنی‌ترین کتاب‌ها
6
0
برای قدرتمند شدن چه چیزهایی نیاز داریم؟
درباره‌ی کتاب «48 قانون قدرت»

معرفی کتاب

کتاب «48 قانون قدرت» نوشته رابرت گرین، محقق معروف آمریکایی در سال 1998 منتشر شد. این کتاب قوانین مؤثر در افزایش قدرت و ثبات اجتماعی قدرتمندی در شرایط متفاوت جوامع را به طور دقیقی بیان می‌کند. نویسنده می‌گوید برای رسیدن به قدرت به زیرکی، حیله‌گری، فریبکاری و دموکراتیک بودن نیاز است. 

نقل قول نویسنده

کتاب «48 قانون قدرت» درباره‌ی چیست؟

رابرت گرین قوانین کتاب را با توجه به دوره‌ها و تمدن‌های مختلف در چین باستان و رنسانس ایتالیا و زندگی و تجربه‌های مردان و زنان در قدرت استخراج کرده است. او با نگاه به افراد مشهور مسلط به قدرت نشان می‌دهد فرضیه‌ای ساده وجود دارد. بدین صورت که انجام برخی کارها قدرت افراد را افزایش می‌دهد (رعایت قانون) و انجام برخی دیگر موجب کاهش قدرت یا حتی نابودی‌شان می‌شود (سرپیچی از قانون). تمامی این سرپیچی‌ها و رعایت‌ها، با مثال‌هایی تاریخی در کتاب شرح داده شده‌است.

نویسنده در کتاب «48 قانون قدرت» چه می‌گوید؟

«48 قانون قدرت» خلاصه‌ای از تاریخ سه‌هزار ساله‌ی قدرت در چهره‌های شناخته شده‌ای مانند: نیکولو ماکیاولی، سون تزو، ملکه الیزابت اول، هنری کسینجر و... را شرح می‌دهد. گرین در هر یک از 48 فصل کتاب یک قانون که به قدرت اختصاص دارد را بیان می‌کند. او قدرت را یک بازی اجتماعی می‌داند که برای شناختن آن باید توانایی مطالعه و شناخت مردم تقویت شود. گرین بهترین دانش برای دستیابی به قدرت را شناخت انگیزه‌های پنهان افراد معرفی می‌کند. او معتقد است: این شناخت فرصت مناسبی برای فریب و اِعمال نفوذ است.

بریده ای از کتاب 48 قانون قدرت

ویژگی کتاب

این اثر در لیست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز قرار دارد و تاکنون بیش از یک میلیون و دویست‌هزار نسخه از آن، فقط در آمریکا فروش رفته است.کتاب تاکنون به بیش از ۲۴ زبان زنده دنیا ترجمه شده است.

از خواندن «48 قانون قدرت» چه می‌آموزیم

قانون ۱: هرگز بیشتر از رئیس‌تان ندرخشید.
قانون ۲: هرگز بیش از حد لازم به دوستان خود اعتماد نکنید و بیاموزید که از دشمنانتان بهره برید.
قانون ۳: قصد و نیت خود را پنهان کنید.

آموزه های کتاب 48 قانون قدرت

نظر نشریه‌ها و افراد مشهور درباره کتاب 

نشریه نیویورکر به این نویسنده لقب «ماکیاولی هیپ هاپ» داده است. همچنین یکی از رپرهای بسیار مطرح آمریکا که «50 سنت» نام دارد؛ بارها از تاثیر عجیب این کتاب بر عقاید خود و دیگر خواننده‌های رپ سخن گفته است. این کتاب در دسته‌بندی نیویورک تایمز جزء پرفروش‌ها و در رتبه پنجم قرار گرفته است.
نشریه‌ی People نوشته: کتابی جذاب، معتبر و خواندنی. اسلحه‌ای قدرتمند برای کسانی که مشتاق‌اند در صدر هر جایگاهی قرار بگیرند. 
خوانندگانی همچون جی زی، کانیه وست و دریک در ویدیوهای مختلف خود کتاب «48 قانون قدرت» را نمایش داده‌اند.
جفری ففر نظری مخالف دارد. او می‌گوید که «قوانین موجود در کتاب گرین بر اساس چند نمونه خاص استوار هستند و نمی‌توان آن را داری پشتوانه علمی دانست.» همچنین نشریه دایرکتور در مقاله‌ای گفته است که «برخی از قوانین این کتاب در تناقض با هم هستند و لحن آموزنده کتاب خسته‌کننده است.»

ترجمه‌های این کتاب

48 قانون قدرت، ترجمه فاطمه باغستانی، انتشارات نسل نواندیش
48 قانون قدرت (خلاصه برترین‌ کتاب‌های دنیا)، ترجمه مهدیه شعبانی فقفوری، انتشارات مات
48 قانون قدرت، ترجمه کیانوش امیری، انتشارات نیماژ
48 قانون قدرت، ترجمه لیلا چگینی، انتشارات تیموری
48 قانون قدرت، ترجمه لیلا رضیئی، انتشارات آرایان
48 قانون قدرت، ترجمه فرناز کامیار، انتشارات هورمزد
48 قانون قدرت، ترجمه زینب شاکر، انتشارات نارنگی
48 قانون قدرت، ترجمه زهرا آلوشی، انتشارات شاهدخت پاییز
48 قانون قدرت، ترجمه منصوره خمکده، انتشارات نگاه آشنا
48 قانون قدرت، ترجمه سعید اختری‌زاده، انتشارات آتیسا

اطلاعات بیشتر درباره ترجمه کتاب

کتاب با دو عنوان دیگر هم در ایران به چاپ رسیده است که عبارتند از:
قوانین قدرت، ترجمه محمدرضا آل‌یاسین، انتشارات آبانا
بیست و چهار قانون به دست آوردن قدرت، ترجمه شهروز فرهنگ بیگوند، انتشارات کلید آموزش

اگر از این کتاب خوشتان آمد، این را هم پیشنهاد می‌کنیم

اگر از خواندن این کتاب لذت بردید، کتاب افسانه کاریزما هم برایتان جالب است.
اگر از خواندن این کتاب لذت بردید، کتاب قدرت شروع ناقص نیز برایتان جالب است.

مروری بر آنچه خواندیم

«48 قانون قدرت» قوانین مؤثر در افزایش قدرت و ثبات اجتماعی تسلط را به طور دقیقی بیان می‌کند. نویسنده می‌گوید برای رسیدن به قدرت به زیرکی، حیله‌گری، فریبکاری و دموکراتیک بودن نیاز دارید. 
«48 قانون قدرت» قدرت را یک بازی اجتماعی می‌داند که برای شناختن آن باید توانایی مطالعه و شناخت مردم تقویت شود.
«48 قانون قدرت» اعتبار و شهرت را سهم مهمی در موفقیت می‌داند زیرا اعتبار باعث می‌شود در دل دیگران ترس ایجاد کنید.
گرین پس از موفقیت کتاب «48 قانون قدرت»، کتاب دیگری با نام «هنر اغواگری» را چاپ و منتشر کرد. که به سرعت جزو پرفروش‌های امریکا شد.

Separator

یک جرعه از کتاب

«این احساس که روی اتفاقات و افراد زندگی خود هیچ تسلطی نداریم، برای هیچ‌کس قابل تحمل نیست. در این مواقع علاوه بر حس ناتوانی، حس منفی بدبختی نیز گریبانمان را می‌گیرد. هیچ‌ انسانی از قدرت بدش نمی‌آید و همه به دنبال قدرت بیشتر هستند. با وجود این، در روزگار کنونی، تشنه قدرت بودن چندان کم‌خطر نیست. پس باید با دقت نظر رفتار کنیم، ظاهرمان را خوب نشان دهیم اما کمی حیله‌گری هم داشته باشیم. خودخواه باشیم اما دگرخواه به نظر بیاییم. این بازی دوگانه همیشگی شبیه بازی قدرت در دوران اشرافی است. در طی تاریخ، دربار همواره با مرکزیت یک صاحب قدرت مانند پادشاه، ملکه، امپراتور یا رهبر شکل می‌گرفته است. در این میان، درباریان جایگاهی حساس داشتند. آن‌ها باید به ارباب خود خدمت می‌کردند، از طرفی باید حواسشان را جمع می‌کردند مبادا بیش از حد چاپلوسی کنند زیرا اگر درباریان دیگر، متوجه می‌شدند، علیه آن‌ها دسیسه‌ای می‌چیدند.»
Separator

خلاصه کتاب

گرین  در کتابش، قدرت را یک بازی می‌داند. یک بازی اجتماعی. اگر بخواهید بر این بازی مسلط شوید باید آثار افراد مرتبط این حرفه را مطالعه کنید. رابرت گرین در 48 قانون قدرت به شرح قانون‌های مختلفی می‌پردازد. کتاب به 48 حکمت از زنان و مردان در سراسر دنیا پرداخته است. آنها همگی یک نقطه مشترک داشته‌اند. او در کتابش چکیده‌ای از خرد و راهنمای واقعی قدرتمند شدن را شرح می‌دهد.
گرین بیان می‌کند هرگز بیشتر از رئیس‌تان ندرخشید. چون هیچ‌گاه ترفیع نخواهید گرفت. بنابراین وقتی مشکلی برای رییس پیش می‌آید که شما باید رفع کنید، سعی کنید با الفاظی مانند: «اینگونه انجام بدی نتیجه می‌گیری، یا از اینکه کمکت کردم خوشحالم!» استفاده کنید. به نظر رابرت گرین، تنها چیزی که افراد در موقعیت قدرت نمی‌خواهند این است که ناتوان به نظر برسند. وقتی  شما مهارت‌های خود را در مقابل آن‌ها به رخ می‌کشید دقیقاً همین اتفاق می‌افتد و آنها نگران می‌شوند.
او با نگاهی به نیکلاس فوکه وزیر دارایی فرانسه در زمان لوئی چهاردهم می‌گوید: فوکه تاوان این قانون را با حبس ابد پرداخت کرد. پس سعی کنید به جای خودنمایی، کاری کنید که رئیس‌تان فقط باهوش‌ترین فرد شناخته شود، حتی اگر مطمئن‌اید اینطور نیست!
در جای دیگری در قوانین کتاب، رابرت گرین بیان می‌کند، اعتبار و شهرت سهم مهمی در موفقیت دارند، پس آن را با چنگ و دندان حفظ کنید. اعتبار باعث می‌شود در دل دیگران ترس ایجاد کرده و به خواسته‌های خود برسید و از طرفی پایه قدرت هم اعتبار آدمی است. یعنی اگر خدشه‌ای به اعتبار شما وارد شود، احتمال آسیب‌پذیری‌تان زیاد است. باید احتمالات را جدی گرفت و آن‌ها را قبل از وقوع خنثی کرد. گرین می‌گوید: «با بی‌اعتبار کردن دشمنان و رقبایتان، به آن‌ها ضربه‌هایی ویرانگر بزنید. بعد کنار بایستید و بگذارید دیگران در موردشان قضاوت کنند و برایشان حکم صادر کنند.»
Separator

درباره نویسنده

رابرت گرین نویسنده و سخنران آمریکایی، سال 1959 در خانواده‌ای متوسط و یهودی‌تبار در لس‌آنجلس آمریکا متولد شد. پدرش لوازم نظافتی می‌فروخت و مادرش خانه‌دار بود. رابرت در رشته مطالعات کلاسیک در دو دانشگاه کالیفرنیا و ویسکانسین تحصیل کرد. او پس از تحصیلات، بیش از هشتاد شغل را در زندگی‌اش و در کشورهای مختلف اروپایی تجربه کرد. شغل‌هایی مانند ترجمه، نویسندگی نشریات، کار ساختمانی، فیلم‌نامه‌نویسی، امور پستی و بسیاری دیگر. گرین همچنین بیش از بیست سال بر روی مزیت قدرت و ویژگی‌ها و روش‌های مؤثر بر آن تحقیق کرد و به همین سبب او یکی از نویسندگان و محققان مزیت اجتماعی و رفتارهای وابسته شناخته می‌شود.
گرین پس از موفقیت کتاب «48 قانون قدرت»، کتاب دیگری با نام «هنر اغواگری» را چاپ و منتشر کرد. این کتاب، عنوان بحث‌برانگیزی داشت و به سرعت جزو پرفروش‌های امریکا شد. کتاب دیگر نویسنده نیز با نام «33 استرانژی جنگ» در دسته کتاب‌های جذاب و کاربردی در زمینه استراتژی نظامی و چالش‌های مختلف زندگی از جمله مناقشه‌های فردی و اجتماعی است. کتاب «قوانین نفوذ» از دیگر کتاب‌های رابرت گرین است که درباره ارتباطات و تأثیر آن بر دیگران نوشته شده است. او همچنین کتاب‌هایی هم در زمینه مهارت‌های مرتبط نفوذ و قدرت و رشد فردی نوشته است و به عنوان مشاور در حوزه‌ی تجارت و هنر با افراد زیادی همکاری کرده است. گرین تا قبل از سال 2018 که سکته مغزی کرد، سردبیر و نویسنده مجله‌ی Esquire  بود. او اکنون در لس‌آنجلس زندگی می‌کند.
Separator

سوالات متداول

خواندن کتاب شناخت خوبی درباره قوانین قدرت در زندگی و در موقعیت‌های مختلف به افراد می‌آموزند. طوریکه می‌توان تسلط خوبی در ارتباطات به دست آورد. قوانین کتاب تاریخ انقضا ندارند و قطعی توصیه شده‌اند.
افرادی که در فکر برقراری ارتباطات سازنده هستند همچنین علاقه‌مندان حوزه‌ی موفقیت و خودیاری و دوستداران کتاب‌های انگیزشی
Separator

کتاب‌های مشابه

Separator

نظر کاربران

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.