جغد سیاه
معرفی خواندنی‌ترین کتاب‌ها
دسته بندی: روانشناسی

علم ثروتمند شدن

والاس دلویس واتلز
6 دقیقه
علم ثروتمند شدن
15
0
چاره‌ای جز تکثیر نیست
درباره‌ی کتاب «علم ثروتمند شدن»

معرفی کتاب

«دانش ثروتمند شدن» با عنوان اصلی The Science of Getting Rich، کتابی است نوشته‌ی والاس دلویس واتلز که در سال 1910 منتشر شد. اثر کلاسیکی در حوزه‌ی خودیاری و موفقیت که درباره‌ی اصول و روش‌های کسب ثروت و موفقیت مالی صحبت می‌کند. فرضیه‌ی محوری کتاب این است که رویکردی علمی برای ثروتمند شدن وجود دارد که شامل استفاده از افکار، اعتقادات و رفتار به شیوه‌ای خاص می‌شود. 
احتمالاً فکر می‌کنید ایده‌های کتاب قدیمی و کهنه شده باشند، ولی واقعیت این است که بسیاری از نویسنده‌های کتاب‌های خودیاری و رشد فردی از این اثر واتلز الهام گرفته‌اند. «علم ثروتمند شدن» اثری بنیادین در ژانر خودیاری و موفقیت است که تا به امروز بسیاری از کتابخوانانی که به دنبال موفقیت مالی بوده‌اند، از این اثر بهره برده‌اند. 

نقل قول نویسنده علم ثروتمند شدن

کتاب «علم ثروتمند شدن» درباره‌ی چیست؟ 

این کتاب بر اهمیت داشتن تصور و تجسم واضح از ثروت، متمرکز کردن افکار و اعتقادات بر نتایج دلخواه، اقدام مؤثر و شکرگزاری در طول این فرآیند تأکید دارد. واتلز معتقد است اگر فرد خود را با اصول طبیعی وفور نعمت و کامیابی هماهنگ کند، می‌تواند به ثروت دست یابد. 

ویژگی «علم ثروتمند شدن» نسبت به دیگر آثار موفقیت

این اثر که در سال 1910 منتشر شده است، جزو نخستین کتاب‌های خودیاری به شمار می‌رود که ارتباط میان افکار، اعتقادات و موفقیت مالی را بررسی می‌کند و راه را برای بسیاری از نویسنده‌های کتاب‌های خودیاری و رشد فردیِ معاصر هموار می‌کند. 

آموزه های کتاب علم ثروتمند شدن

نویسنده در «علم ثروتمند شدن» چه می‌گوید؟

همه‌ی انسان‌ها حق دارند ثروتمند شوند. 
افکار و اعتقادات، قدرت شگرفی در خلق واقعیت زندگی‌مان دارند. 
انسان باید در جهت اهدافش حرکت کند. 
شکرگزاری در فرآیند به دست آوردن ثروت بسیار مهم است. 
هماهنگ بودن با اصول طبیعی.

عملکرد «علم ثروتمند شدن»

تأثیر بر فیلم و کتاب «راز»: اصول این کتاب بر شکل‌دهی و خلق فیلم و کتاب خودیاری «راز» نوشته‌ی روندا برن تأثیرگذار بوده است. 
محبوبیت ماندگار: با وجودی که عمر این کتاب از یکصد سال هم گذشته، همچنان چاپ می‌شود و بسیاری از کتابخوان‌هایی را که به ثروت‌اندوزی و رشد فردی علاقمندند، جذب خود می‌کند. 
ریویوهای مثبت: ریویوهایی که در سال‌های اخیر درباره «علم ثروتمند شدن» منتشر شده‌اند، این کتاب را برای توصیه‌های شفاف، دقیق و قابل عملش برای غلبه بر محدودیت‌های ذهنی و مهار کردن افکار ستوده‌اند. 
ارتباط با فلسفه‌ی هندو: بسیاری از خواننده‌ها از اینکه شالوده‌ی کتاب براساس فلسفه‌های هندو شکل گرفته، تحسین کرده‌اند. 
رویکرد علمی: گفته‌ی واتلز مبنی بر اینکه ثروتمند شدن «علمی» است مورد توجه خوانندگانی قرار گرفته که به رویکردهای نظام‌مند و عقلانی گرایش دارند.  

ترجمه‌های این کتاب 

دانش ثروتمند شدن، ترجمه محمدصادق غلامحسین‌زاده، انتشارات نسل نواندیش
علم ثروتمند شدن، ترجمه محسن مجدی کیا، انتشارات آرایان
دانش کسب ثروت، ترجمه رویا مجیدی، انتشارات ذهن زیبا
دانش کسب ثروت، ترجمه هومن غفوری، انتشارات حوض نقره
علم دستیابی به ثروت، ترجمه مصطفی کرتولی نژاد، انتشارات طاهریان
دانش ثروتمند شدن، ترجمه سیامک وطنی، انتشارات فن‌آوری نوین

بخشی از کتاب علم ثروتمند شدن

اگر از این کتاب خوشتان آمد، این را هم پیشنهاد می‌کنیم

بیندیشید و ثروتمند شوید، نوشته‌ی ناپلئون هیل، ترجمه‌ی مهدی قراچه داغی، نشر شباهنگ
شاه‌کلید، نوشته‌ی چارلز هانل، ترجمه‌ی زهره مولایی، انتشارات سبزان
تو همانی که می‌اندیشی، نوشته‌ی جیمز آلن، ترجمه گیتی خوشدل، نشر قطره
قانون توانگری، نوشته‌ی کاترین پاندر، ترجمه گیتی خوشدل، نشر پیکان
کتاب معجزه‌ی شکرگزاری، نوشته‌ی روندا برن، ترجمه وامق عسکری، نشر صدای معاصر

مروری بر آنچه خواندیم

«دانش ثروتمند شدن» کتابی است نوشته‌ی والاس دلویس واتلز که در سال 1910 منتشر شد. اثر کلاسیکی در حوزه‌ی خودیاری و موفقیت که درباره‌ی اصول و روش‌های کسب ثروت و موفقیت مالی صحبت می‌کند.
«علم ثروتمند شدن» اثری بنیادین در ژانر خودیاری و موفقیت است که تا به امروز بسیاری از کتابخوانانی که به دنبال موفقیت مالی بوده‌اند، از این اثر بهره برده‌اند. 
واتلز معتقد است اگر فرد خود را با اصول طبیعی وفور نعمت و کامیابی هماهنگ کند، می‌تواند به ثروت دست یابد. 
اصول این کتاب بر شکل‌دهی و خلق فیلم و کتاب خودیاری «راز» نوشته‌ی روندا بیرن تأثیرگذار بوده است. 
رویکرد علمی: گفته‌ی واتلز مبنی بر اینکه ثروتمند شدن «علمی» است مورد توجه خوانندگانی قرار گرفته که به رویکردهای نظام‌مند و عقلانی گرایش دارند.  

Separator

یک جرعه از کتاب

حق انسان به زندگی، به معنی حق او به داشتن آزادی و استفاده از تمامی چیزهایی است برای کمال ذهنی، جسمی و معنوی او نیاز می‌باشد؛ به عبارت دیگر حق او این است که ثروتمند باشد.
دانه‌ای که در دل خاک کاشته می‌شود، در طول زندگانی خود بیش از صدها دانه دیگر تولید می‌کند، موجودات در زندگی خود موجب تولید موجودات دیگر می‌شوند، برای جاودانه بودن یک گونه چاره‌ای جز تکثیر وجود ندارد. هوشمندی برای افزایش دائم ظرفیت خود از چنین الگویی پیروی می‌کند. زمانی که اندیشه‌ای در ذهن انسان نقش بندد، این اندیشه موجب پدید آمدن افکار دیگری در ذهن خواهد شد و در نهایت آگاهی افزون می‌شود. هنگام آموختن یک واقعیت به سوی آموختن واقعیت دیگری هدایت می‌شویم. هر استعدادی که در ذهن بارور گردد موجب بروز استعدادهای دیگری خواهد شد. تمامی انسان‌ها متأثر از بسط و رشد زندگانی در تمامی ابعاد هستند، رشدی که موجب آموخته‌های بیشتر، تلاشی افزونتر و بودنی بهتر می‌شود.
ثروتی که با رقابت کردن حاصل شده باشد، دائمی و خشنودکننده نیست، چراکه یک روز شانس با شما بوده و روز دیگر شانس با دیگران خواهد بود. اگر قصد دارید با روش علمی و بالنده ثروتمند شوید، برای همیشه تفکر رقابتی را فراموش کنید، حتی برای یک لحظه هم فکر نکنید که نعمات محدودند. به محض آنکه این تفکر در ذهن شما لانه کند که پول در انحصار افراد خاصی بوده و بانکدارها کنترل آن را در اختیار دارند، فرایند ثروت‌اندوزی شما متوقف شده و از آن لحظه به بعد شما در دام تفکر رقابتی گرفتار می‌شوید. متعاقب آن قدرت آفرینش از شما سلب شده و حرکت آفریننده‌ای که آغاز کرده‌اید متوقف می‌شود.
Separator

خلاصه کتاب

واتلز کتاب را با فرضیه‌ی محوری‌اش شروع می‌کند: همه حق دارند ثروتمند باشند. او معتقد است همه از حق ذاتی داشتن ثروت و تجربه‌ی سعادتمندی برخوردارند. 
واتلز در این فصل می‌گوید پول نتیجه‌ی شانس یا اقبال نیست، بلکه نتیجه‌ی محتمل پیروی کردن از ایده‌ها و تکنیک‌هایی خاص است. 
واتلز این عقیده را که دورنمای فرصت در انحصار عده‌ی معدودی است، نقد می‌کند. او می‌گوید فرصت‌ها فراوان‌اند و در دسترس همه هستند؛ باید آن‌ها را شناسایی کرد و به چنگشان آورد. 
نخستین قانون واتلز در کتاب «علم ثروتمند شدن» این است که بدانید هدف اصلی‌تان در زندگی رشد و پیشرفت است. او معتقد است برای اینکه واقعاً موفق باشید، باید برای رشد فردی و رونق زندگی‌تان تلاش کنید.
واتلز مفهوم «رشد و اعتلای زندگی» را بیان می‌کند که در علم ثروتمند شدن، بنیادین است. او می‌گوید افراد باید مدام برای بهبود توانایی‌ها، استعدادها و ظرفیت‌هایشان تلاش کنند. به این ترتیب به دیگران سود و منفعت می‌رسانند و جایگاه خودشان را ارتقا می‌دهند تا حدی که درآمد و فرصت‌هایشان بی‌شمار می‌شود. 
از نظر واتلز، ثروت و شانس سراغ کسانی می‌روند که سرحال‌اند و طرز تفکر درست را انتخاب کرده‌اند. 
جزء اساسی علم ثروتمند شدن، شکرگزاری و سپاسگزاری است. به عبارت دیگر، شکر نعمت نعمتت افزون کند. 
برای به دست آوردن ثروت باید ذهنیت و الگوی فکری خاصی داشته باشید. این ذهنیت شامل اعتقاد راسخ به توانایی خود در ثروتمند شدن و تصویر ذهنی واضحی از ثروت می‌شود. 
واتلز می‌گوید آرزو برای تداوم دیدگاهی مطلوب و متمرکز ماندن بر اهداف، حیاتی است. آرزو به افراد قدرت می‌بخشد تا بر سختی‌ها و چالش‌ها فائق بیایند و به هدفشان برسند. 
واتلز می‌گوید آرزو برای تداوم دیدگاهی مطلوب و متمرکز ماندن بر اهداف، حیاتی است. آرزو به افراد قدرت می‌بخشد تا بر سختی‌ها و چالش‌ها فائق بیایند و به هدفشان برسند. 
برای رسیدن به اهداف و خواسته‌هایتان باید ثابت‌قدم باشید. آرزوی داشتن ثروت کافی نیست؛ باید فعالانه و با پشتکار در مسیر دستیابی به آن تلاش کرد. 
واتلز تأکید می‌کند که فرد باید دست به اقدام مناسب بزند و نه هر اقدامی. او توصیه می‌کند که افراد آگاهانه از وقت و پولشان استفاده کنند، تلاش‌هایشان در جهت فعالیت‌هایی باشد که به اهداف پولسازشان کمک می‌کنند. 
برای دستیابی به موفقیت، مهم است مسیری را انتخاب کنید که براساس توانایی‌ها و علائق‌تان باشد. واتلز توضیح می‌دهد چگونه بهترین شغل یا حوزه‌ی کاری را متناسب با اهداف مالی انتخاب کنیم. 
انسان باید تلاش کند تا از طریق غنی کردن زندگی خود، تأثیری مطلوب روی دیگران بگذارد. این اتفاق با افزودن ارزش، ارائه‌ی خدمات بی‌بدیل و بخشندگی میسر می‌شود. با این اعمال و رفتارها می‌توان فرصت‌های بی‌نظیر و ثروت بیشتری به دست آورد. 
نویسنده در این فصل خصوصیات انسان موفق را برمی‌شمرد و می‌گوید او کسی که همیشه در مسیر رشد و پیشرفت قرار دارد. او تأکید می‌کند که این انسان مترقی به سنت‌ها و قراردادها وابسته نیست. 
واتلز تأکید می‌کند که نباید تفکر رقابتی داشت، باید روی موفقیت خود تمرکز کرد و ماهیت نامتناهی فرصت را درک کرد. 
Separator

درباره نویسنده

والاس دلویس  واتلز
والاس دلویس واتلز
دیگر کتاب‌های نویسنده
والاس دلویس واتلز (1911-1860) نویسنده آمریکایی پیرو اندیشه نو بود. او در زمان حیاتش به نوعی گمنام بود، ولی نوشته‌هایش اینجا و آنجا نقل می‌شد و تا به امروز چاپ می‌شوند. شناخته‌شده‌ترین اثر او کتاب «علم ثروتمند شدن» است که تأثیری شگرف بر جنبش خودیاری گذاشت. 
Separator

سوالات متداول

متن کتاب سرراست و کوتاه است و نثری قابل فهم دارد؛ همین ویژگی‌ها کتاب را خواندنی می‌کند.
علاقمندان به آثار رشد فردی، کارآفرینان و هر کسی که به دنبال بهتر کردن اوضاع مالی‌اش است.
Separator

کتاب‌های مشابه

Separator

نظر کاربران

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.