جغد سیاه
معرفی خواندنی‌ترین کتاب‌ها
دسته بندی: روانشناسی

کار عمیق

کال نیوپورت
7 دقیقه
کار عمیق
34
0
درباره‌ی کتاب «کار عمیق»

معرفی کتاب

«کار عمیق: قوانینی برای تمرکز در دنیای آشفته» کتابی است نوشته‌ی کال نیوپروت. او مدرس علوم کامپیوتر و نویسنده است. موضوع محوری کتاب مفهوم «کار عمیق» است که نیوپورت آن را توانایی تمرکز جدی بر وظایف پرمسئولیت بدون اینکه ذهن آدم جای دیگری برود، تعریف می‌کند.
نیوپورت می‌گوید در جهان پرسرعت و به شدت متصلِ این روزها، توانایی انجام کار عمیق روز به روز نادرتر و ارزشمندتر می‌شود. پیشنهاد او این است که مهارت کار عمیق را بپرورانیم تا راحت‌تر میزان کارآیی، خلاقیت و در کل موفقیت را در زندگی حرفه‌ای و شخصی افزایش دهیم. 
کم کردن عوامل حواسپرتی، هدف‌گذاری‌های واضح و اولویت‌بندی وظایفی که به تمرکز جدی نیاز دارند از جمله عادت‌ها و روتینِ لازم برای کار عمیق هستند که نیوپورت توصیه‌هایی عملی را برای کسب این عادت‌ها به خواننده می‌دهد. از طرفی او بر اهمیت کار عمیق با بقیه جنبه‌های زندگی، مثل استراحت و تفریح، تأکید می‌کند و برای دور زدن موانع رایج در حفظ تمرکز راهکارهایی پیشنهاد می‌کند. 
نیوپورت از مثال‌های واقعی و موردهای مطالعاتی استفاده می‌کند تا قدرت کار عمیق و فواید بالقوه‌اش را برای هر قشری از جامعه، از استاد دانشگاه گرفته تا کارآفرین، نشان دهد. «کار عمیق» کتابی تفکربرانگیز و راهنمایی عملی برای هر کسی است که می‌خواهد در این دنیای به شدت آشفته توانایی تمرکزش را بهبود دهد، کارآیی‌اش را بیشتر کند و به اهدافش برسد.

عادات لازم برای کار عمیق

ویژگی «کار عمیق» نسبت به دیگر آثار روانشناسی موفقیت

بسیاری از کتاب‌های این حوزه بر مدیریت زمان و انجام کار بیشتر تأکید دارند، در صورتی که «کار عمیق» کیفیت کار و توانایی تمرکز بر انجام وظایف پرمسئولیت را مورد توجه قرار می‌دهد. همچنین این کتاب مستقیماً به چالش‌های منحصربه‌فرد حفظ تمرکز و کارآیی در عصر دیجیتال امروزی می‌پردازد. 

«کار عمیق» روایت شخصی نویسنده است؟

نه، البته نیوپورت گه‌گاه به تجربه‌های و ماجراهای شخصی‌اش رجوع می‌کند تا نکاتش را بهتر بیان کند، ولی این کتاب در درجه اول راهنمایی عملیِ توسعه عادات و روتین‌های لازم برای کار عمیق و متمرکز است. 

4قانون برای پرورش عادت های کار عمیق

نویسنده در «کار عمیق» چه می‌گوید؟

این کتاب کار عمیق را توانایی تمرکز کردن روی وظایف پرمسئولیت تعریف می‌کند و بر ارزشمندی آن در انجام کار باکیفیت تأکید می‌کند. نیوپورت چهار قانون را برای پرورش عادت‌های کار عمیق معرفی می‌کند: عمیق کار کردن، پذیرفتن بی‌حوصلگی، ترک کردن شبکه‌های اجتماعی و کم کردن کارهای سطحی و کم‌عمق. 

مخاطبان «کار عمیق» چه کسانی هستند؟

«کار عمیق» مخصوص کسانی است که می‌خواهند در این دنیای پر از حواسپرتی، تمرکزشان را بالا ببرند و به اهدافشان برسند.

بازتاب انتشار «کار عمیق»

منتقدان و خوانندگان از این کتاب استقبال کرده‌اند و خیلی از آن‌ها برای توصیه‌های عملی‌ای که فرد را به موفقیت بی‌چون و چرا می‌رساند، ستوده‌اند. بسیاری از ریویونویس‌ها هم به ارتباط این کتاب با چالش‌های امروزی اشاره‌ کرده‌اند، مثل حواسپرتی‌های گوناگون و فشاری که افراد برای انجام چند کار متحمل می‌شوند. آن‌ها راهکارهای نیوپورت برای غلبه بر این موانع را تحسین کرده‌اند.

جوایز کتاب کار عمیق

جوایز و عملکرد «کار عمیق»

این کتاب بسیار موفق جزو کتاب‌های پرفروش بخش کسب و کار روزنامه وال استریت ژورنال و بهترین کتاب آمازون در بخش کسب و کار و رهبری سال 2016 است. «کار عمیق» نامزد جایزه منتخب بخش بهترین کتاب غیرداستانی گودریدز در سال 2016 است که محبوبیتش در میان خوانندگان را نشان می‌دهد.

ترجمه‌های این کتاب 

کار عمیق، ترجمه ناهید ملکی، نشر نوین توسعه
کار عمیق، ترجمه فرزام حبیبی اصفهانی، انتشارات بهزاد
کار عمیق، ترجمه احسان قراخانی، انتشارات میلکان
کار عمیق، ترجمه محمدجواد شیری بازنچه، انتشارات شمشاد
کار عمیق، ترجمه مهرداد رئوف، انتشارات مات
کار عمیق، ترجمه انتشارات
کار عمیق، ترجمه محسن مجدی کیا، انتشارات آرایان
کار عمیق، ترجمه صالحه ترابی نوا، انتشارات نگاه آشنا
کار عمیق، ترجمه نیلوفر هاشمزاد فروزان، انتشارات اشراقی
کار عمیق، ترجمه رؤیا عباس زاده، انتشارات ندای معاصر (زرین کلک)
کار عمیق، ترجمه امیرعباس قربانی و صدف صحت، انتشارات کاسپین دانش
کار عمیق، ترجمه محبوبه قربانیان، انتشارات آرشیو روز
کار عمیق، ترجمه محمد حیدری، انتشارات نارنگی

اگر از این کتاب خوشتان آمد، این را هم پیشنهاد می‌کنیم

کتاب عادت‌های اتمی نوشته‌ی جیمز کلیر: کتاب راهنمایی برای ایجاد عادت‌های خوب و کنار گذاشتن عادت‌های مخرب، و یادگیری تمرکز روی تغییرات جزئی و اندکی که به نتایج چشمگیر منجر می‌شوند.

مروری بر آنچه خواندیم

نیوپورت «کار عمیق» را توانایی تمرکز جدی بر وظایف پرمسئولیت بدون اینکه ذهن آدم جای دیگری برود، تعریف می‌کند.
کم کردن عوامل حواسپرتی، هدف‌گذاری‌های واضح و اولویت‌بندی وظایفی که به تمرکز جدی نیاز دارند از جمله عادت‌ها و روتینِ لازم برای کار عمیق هستند.
کتاب «کار عمیق» کیفیت کار و توانایی تمرکز بر انجام وظایف پرمسئولیت را مورد توجه قرار می‌دهد.
این کتاب در درجه اول راهنمایی عملیِ توسعه عادات و روتین‌های لازم برای کار عمیق و متمرکز است. 
نیوپورت چهار قانون را برای پرورش عادت‌های کار عمیق معرفی می‌کند.
«کار عمیق» مخصوص کسانی است که می‌خواهند تمرکزشان را بالا ببرند و به اهدافشان برسند.
منتقدان و خوانندگان از این کتاب استقبال کرده‌اند.
«کار عمیق» به فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌ها راه یافته است. 
«کار عمیق» از دو بخش و هفت فصل تشکیل شده.
کال نیوپورت نویسنده‌ی کتاب‌های انگیزشی و استادیار علوم کامپیوتر در دانشگاه جورج‌تاون است.
این کتاب با ترجمه‌های مختلف در کتابفروشی‌ها در دسترس است. 
پس از خواندن «کار عمیق»، مطالعه «عادت‌های اتمی» نوشته‌ی جیمز کلیر را پیشنهاد می‌کنیم. 
برای اینکه یاد بگیرید در حرفه‌تان حرف اول را بزنید، «کار عمیق» را بخوانید. 
اگر از حواسپرتی‌های دنیای دیجیتال فراری هستید، «کار عمیق» را بخوانید. 

Separator

یک جرعه از کتاب

فیلمنامه‌نویس و کارگردان سینما، وودی آلن را در نظر بگیرید. وودی آلن طی 44 سال کار در سال‌های 1969 تا 2013، چهل و چهار فیلمنامه نوشت و کارگردانی کرده که این فیلم‌ها روی هم رفته نامزد 23 جایزه اسکار شده‌اند که به لحاظ بازدهی هنری رقم شگفت‌آوری است. طی این دوره، آلن هرگز در خانه‌اش رایانه نداشت و خود را از قیدوبند وسایل الکترونیکی حواسپرت‌کن رها کرده بود. به‌جای آن، همه نوشته‌هایش را با یک ماشین تحریر مدل «ژرمن المپیا اس‌ام‌سه» می‌نوشت. پیتر هیگز که فیزیکدانی نظری است نیز مثل آلن دست رد به سینه وسایل الکترونیکی می‌زند. محیطی که هیگز در آن کار می‌کند آن‌قدر از رایانه و وسایل الکترونیکی بریده است که وقتی همه‌جا اعلام کردند هیگز برنده جایزه نوبل شده، روزنامه‌نگارها نمی‌توانستند او را پیدا کنند.
همان‌طور که نویسندگان کتاب «چهار دستورالعمل برای اجرا» توضیح می‌دهند: «هر چقدر سعی کنید کار بیشتری انجام دهید، عملاً کار کمتری انجام خواهید داد.» آن‌ها اظهار می‌کنند که انجام کارها باید با هدف‌گذاری تعداد کمی از «اهداف بسیار مهم» انجام شود. این ساده‌سازی به تمرکز انرژی به میزان کافی برای رسیدن به نتایج واقعی کمک خواهد کرد.
این مفهوم به این معناست که یک فرد متمرکز بر کارهای عمیق باید نتایج جاه‌طلبانه کمتری را برای پیگیری در ساعات کار عمیقش تعیین کند. این نصیحت متداول که «زمان بیشتری را برای کار عمیق صرف کنید» شور و اشتیاق زیادی برنمی‌انگیزد. آنچه جریان شور و اشتیاق باثبات‌تری ایجاد می‌کند، داشتن هدف خاصی است که منافع حرفه‌ای ملموس و قابل توجهی را فراهم می‌کند. دیوید بروکس در سال 2014 در مقاله‌ای با عنوان «هنر تمرکز» این موضوع را که به اهداف جاه‌طلبانه اجازه هدایت رفتارهای متمرکز را بدهیم، تأیید کرد. او این‌گونه توضیح داد: «اگر می‌خواهید در جنگ جلب توجه پیروز شوید، سعی نکنید به جزئیات کم‌اهمیتی که به شما عرضه می‌شوند و حواستان را پرت می‌کنند، «نه» بگویید؛ بلکه سعی کنید به موضوعی که اشتیاق خارق‌العاده‌ای به وجود می‌آورد، «بله» بگویید و اجازه دهید این اشتیاق خارق‌العاده همه‌ی چیزهای دیگر را از بین ببرد.
Separator

خلاصه کتاب

نیوپورت مفهوم کار عمیق و اهمیتش در دنیای آشفته امروزی را بیان می‌کند. 
نویسنده توضیح می‌دهد چرا کار عمیق مهارتی ارزشمند در علم اقتصاد به شمار می‌رود و درباره فواید انجام کار عمیق بحث می‌کند.  
نیوپورت درباره چالش‌های حفظ تمرکز در دنیایی که پر از حواسپرتی است صحبت می‌کند و می‌گوید توانایی انجام کار عمیق روز به روز نادرتر می‌شود. 
بحثی است درباره رضایت فردی که از درگیر شدن با کار عمیق و دنبال کردن اهداف معنادار به دست می‌آید. 
اولین قانون کار عمیق را معرفی می‌کند که در واقع برنامه‌ریزی زمانی برای انجام کار متمرکز و بی‌وقفه است. 
نیوپورت می‌گوید برای توسعه توانایی کار عمیق، پذیرفتن بی‌حوصلگی و دوری کردن از محرک‌های دائمی تکنولوژی مهم هستند. پیشنهادش این است که وقت‌های استراحتی را در نظر بگیرید و از میل به پر کردن وقت‌تان با حواسپرتی‌ها مقابله کنید.
نیوپورت تأثیر منفی شبکه‌های اجتماعی بر توانایی حفظ تمرکز و انجام کار عمیق را توضیح می‌دهد. 
وقتتان را برای انجام کارهای سطحی، مثل ایمیل زدن، جلسات و کارهای مدیریتی، هدر ندهید تا وقت بیشتری برای کار عمیق داشته باشید. 
خلاصه‌ای از اصول اساسی کتاب و تشویق خواننده برای رو آوردن به تمرین کار عمیق تا به این وسیله در دنیای آشفته امروزی به موفقیت پایدار برسد.   
Separator

درباره نویسنده

کال نیوپورت نویسنده‌ی کتاب‌های انگیزشی و استادیار علوم کامپیوتر در دانشگاه جورج‌تاون است. او تا به حال هشت کتاب نوشته است، از جمله «کار عمیق»، «مینیمالیسم دیجیتال» و «کارآمدی کُند». بیش از دو میلیون نسخه از کتاب‌هایش در سراسر جهان فروش رفته و به چهل زبان ترجمه‌ شده‌اند. نیوپورت از دانشگاه ام‌آی‌تی دکترای علوم کامپیوتر گرفته است.  
Separator

سوالات متداول

برای اینکه عادت‌های کاری‌تان را بهتر کنید تا کارآیی بیشتری داشته باشید. برای اینکه راهکارهایی را برای دوری کردن از حواسپرتی‌ها بلد باشید و بتوانید در دنیایی که تکنولوژی و محرک‌ها همه جا هستند، تمرکزتان را حفظ کنید. و برای اینکه یاد بگیرید چطور در حرفه‌تان حرف اول را بزنید.
هر کسی که از حواسپرتی‌های دنیای دیجیتال فراری است و می‌خواهد یاد بگیرد چطور تمرکز بیشتری روی کار و زندگی‌اش داشته باشد.
Separator

کتاب‌های مشابه

Separator

نظر کاربران

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.