جغد سیاه
معرفی خواندنی‌ترین کتاب‌ها
دسته بندی: روانشناسی

چگونه با هر کسی صحبت کنیم

لیل لوندز
5 دقیقه
چگونه با هر کسی صحبت کنیم
37
0
نشان بدهید برای خود کسی هستید
درباره‌ی کتاب «چگونه با هر کسی صحبت کنیم»

معرفی کتاب

کتاب «چگونه با هر کسی صحبت کنیم» از معروف‌ترین و محبوب‌ترین آثارها درباره‌ی بهبود مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی است. این کتاب با ارائه‌ی راهکارها و تکنیک‌های عملی، به خوانندگان کمک می‌کند تا بتوانند در هر موقعیتی به‌آسودگی و با اعتماد به نفس با دیگران ارتباط برقرار کنند. کتاب به‌قلم لیل لوندز از نویسندگان و سخنرانان مشهور مهارت‌های ارتباطی و روابط اجتماعی است. کسی که بیش از بیست‌سال تجربه در آموزش و مشاوره به افراد و سازمان‌ها برای بهبود روابط بین فردی دارد و با استفاده از تجربیات شخصی و تحقیقاتی، توانسته آثاری بنویسد که با استقبال گسترده‌ای روبه‌رو شده‌اند.

راهکارهای کتاب «چگونه با هر کسی صحبت کنیم»

«چگونه با هر کسی صحبت کنیم» درباره‌ی چیست؟

کتاب «چگونه با هر کسی صحبت کنیم» از ۹۲ تکنیک و راهکار عملی می‌گوید که به خوانندگان کمک کند تا در هر موقعیتی از جمله محیط کار، مهمانی‌ها، ملاقات‌های اجتماعی و حتی برخوردهای روزمره، با دیگران ارتباط برقرار کنند. این تکنیک‌ها در چند بخش اصلی تقسیم‌بندی شده‌اند. از اولین برخورد که به‌باور نویسنده از مهم‌ترین بخش‌های هرگونه ارتباطی است تا مهارت‌های گفت‌وگو که لیل لوندز به تکنیک‌هایی می‌پردازد که به خوانندگان کمک می‌کند تا در مکالمات خود جذاب و مؤثر باشند. استفاده از زبان بدن، تن صدا و انتخاب کلمات مناسب و... از جمله مؤلفه‌هایی است که نویسنده به آ‎ن‌ها می‌پردازد.

در این بخش، لوندز به اهمیت اولین برخورد و تاثیر آن بر روی ارتباطات آینده می‌پردازد. او تکنیک‌هایی مانند «لبخند زدن با چشم‌ها» و «ایجاد ارتباط چشمی مؤثر» را معرفی می‌کند که به خوانندگان کمک می‌کند تا اولین برخوردی مثبت و دوستانه داشته باشند.

درباره نویسنده کتاب «چگونه با هر کسی صحبت کنیم»

ویژگی‌های کتاب «چگونه با هر کسی صحبت کنیم»

لوئل لوندز در کتاب خود از مثال‌های واقعی و داستان‌های الهام‌بخش استفاده می‌کند تا تکنیک‌هایش را به صورت عملی نشان دهد. این مثال‌ها نشان می‌دهند که چگونه افراد مختلف با استفاده از این تکنیک‌ها توانسته‌اند روابط خود را بهبود بخشند و در موقعیت‌های مختلف موفق‌تر عمل کنند. ویژگی دیگر کتاب به سبک نویسنده برمی‌گردد که روایتی است ساده و قابل فهم. با این‌حال برخی از منتقدان معتقدند که بعضی از تکنیک‌های کتاب ممکن است بیش از حد ساده‌انگارانه به نظر برسند و در همه‌ی موقعیت‌ها قابل اجرا نباشند.

بخشی از کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم
اگر به کتاب‌های حوزه‌ی روانشناسی علاقه‌مندید سراغ کتاب نیمه تاریک وجود هم بروید.
Separator

یک جرعه از کتاب

اولین نگاه و حالت و منظر شما روی شخصی که با او ملاقات می‌کنید تأثیری بر جای می‌گذارد که می‌تواند خاطره‌اش برای همیشه در ذهن او باقی بماند.
آن‌ها به ما می‌گویند که چه کنیم اما یادمان نمی‌دهند که چگونه این کار را انجام بدهیم.
تکنیک شماره‌ی ۳۷ به واژه‌ی متشکرم تنها اکتفا نکنید هرگز «متشکرم» تک و تنها نگویید. آن را با مفهوم دیگری ترکیب کنید: از سؤالی که کردید متشکرم و غیره.
روی صفحه‌ی تلویزیون به تبسم‌ها دقیق می‌شدم. به تبسم‌های سیاست‌مداران، روحانیون، مدیران شرکت‌های غول‌پیکر و رهبران جهانی نگاه می‌کردم. به این نتیجه رسیدم که تبسم زمانی کارسازتر می‌شود که آهسته‌تر شکل بگیرد. من اسم این را «تبسم غرقه‌ساز» نام داده‌ام.
تنها ده ثانیه فرصت دارید که نشان بدهید برای خود کسی هستید.
هرگاه گفت‌وگوی مهمی دارید، بگذارید بینی‌تان به خارش بیفتد، گوش‌تان گزگز کند، و پای‌تان سوزن سوزن شود. از خاراندن، آرام کردن و دست کشیدن به سر و صورت خود خودداری ورزید. تکان دادن دست نزدیک صورت و همه رفتارهایی که خبر از بی‌قراری می‌دهند، می‌توانند به مستمع شما القاء کنند که شما دروغگو هستید.
اجازه ندهید دوستان، بستگان یا همسرتان روزی در سکوت به شما بگویند: «آیا امروز آدم خوبی نبودم؟» بگذارید بدانند که شما از رفتارهای خوب آن‌ها قدردانی می‌کنید. آن‌ها را با عبارات کوتاه خود نوازش کنید.
تکنیک شماره‌ی ۳۶ آدم‌های مشهور آب دهان‌شان راه نمی‌افتد وقتی با آدم‌های مشهور و سرشناس حرف می‌زنید، از آثارشان تعریف نکنید. صرفاً به این اشاره کنید که از کارشان چقدر لذت برده‌اید. اگر به یکی از دستاوردهای بزرگ آن‌ها اشاره می‌کنید، دقت کنید که این دستاورد مربوط به زمان‌های اخیر باشد. به خاطره‌ای مربوط به گذشته‌ها کاری نداشته باشید. اگر شخص مورد نظر در کنار کسی حضور دارد، سعی کنید پای او را هم به صحبت باز کنید.
خجالتی‌ها اغلب می‌گویند از ما فاصله بگیرید.
به گاف‌های دیگران توجه نکنید. ارتباط برقرارکنندگان خوب متوجه گاف‌های دوستان، همکاران و کسانی که در ارتباط با آن‌ها هستند نمی‌شوند.
Separator

خلاصه کتاب

در این بخش به مهارت‌هایی چون لبخند زدن، ارتباط چشمی در نشان دادن علاقه و توجه و زبان بدن صحبت می‌شود.
در این بخش و ذیل فصولی به مباحثی چون شروع کردن یک گپ عالی، کیفیت پرسش‌ها و پاسخ‌ها، گوش دادن فعال، و نیز توجه به نشانه‌ها و زبان بدن در مکالمه پرداخته می‌شود.
در این بخش به مهارت‌های گفت‌وگو پرداخته می‌شود؛ استفاده از زبان بدن و داشتن تن صدای گرم و دوستانه، و انتخاب کلمات مناسب و عبارات جذاب و متنوع.
با انتقادات نسبت به خودمان چگونه برخورد کنیم، نویسنده می‌گوید باید واکنشی مثبت و سازنده داشته باشیم. استفاده از تکنیک‌هایی برای حل اختلافات و کنترل زبان بدن در موقعیت‌های پراسترس از جمله مباحثی است که در این بخش به آن پرداخته می‌شود.
استفاده از تکنیک‌های خاص برای بهبود روابط حرفه‌ای، مدیریت جلسات با تکنیک‌های مؤثر برای مدیریت مذاکرات و چگونه گسترش دادن شبکه‌ی ارتباطی از فصل‌های این بخش کتاب است.
در این بخش نویسنده به روش‌های جذاب برای شروع مکالمه در مهمانی‌ها و رویدادهای اجتماعی دوست‌یابی و روابط خانودگی می‌پردازد.
جذب شریک زندگی و راهکارهایی برای تقویت و بهبود روابط عاشقانه، این خلاصه‌ی این بخش است.
درباره‌ی رابطه در یک مهمانی است، یا در یک جلسه‌ی کاری.
تکنیک‌هایی در این‌باره: چگونه تو را دوست داشته باشند، چطور از دیگران درخواست کمک کنی، آماده کردن دیگران برای این هدف که به حرف‌هایت گوش بسپارند. این‌ها فصول این بخش از کتاب است.
Separator

درباره نویسنده

لیل لوندز متولد ۱9۵۰ است و از مشهورترین متخصصان، نویسندگان و سخنرانان در زمینه‌ی مهارت‌های ارتباطی و روابط بین‌فردی است. از جمله آثار او به‌غیر کتاب «چگونه با هر کسی صحبت کنیم» می‌توان به «چگونه دیگران را به خود جذب کنیم» و «چگونه در جمع‌ها بدرخشیم» است. آثارش به زبان‌های بسیاری ترجمه شده‌اند. لوندز امروز ساکن نیویورک است.
Separator

سوالات متداول

اگر شما فردی هستید که در تعاملات اجتماعی خود احساس راحتی نمی‌کنید یا نمی‌دانید چگونه مکالمات را شروع کنید و پایان دهید، این کتاب می‌تواند به شما کمک کند تا با اعتماد به نفس بیشتر و مهارت‌های بهتر وارد تعاملات اجتماعی شوید.
همه‌ی ما با مشکلاتی در زمینه‌ی ارتباط با دیگران مواجه‌ایم یا مواجه خواهیم شد؛ چه در محیط شخصی و چه در ارتباطات کاری. این کتاب در تمام موقعیت‌ها یاری‌رسان ما خواهد بود.
Separator

کتاب‌های مشابه

Separator

نظر کاربران

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.